11 noviembre 2012

Poema sobre el Tirant. Per Valentina Arroyave.

Està basat en el llibre Tirant-lo-Blanc, és un poema escrit per Tirant per a Carmesina quan parteix amb el cor trencat per que la seua senyora no li amava:








L'ànsia de la guerra



El desig de glòria



La victòria plena qualsevol cor guerrer



Mes l'amor pot omplir el va buidar del que la sang s'ocupava



El poder que dóna guanyar res t'ho llevarà,



mes la felicitat que té amar, pot superar qualsevol mordaç sentiment de seguretat



La meua bella Carmesina m'ha ensenyat a amar



La meua senyora m'ha mostrat com hi ha més món a banda de la guerra i de matar



La meua bella dama, em fa patir la seua indiferència i el seu estatus l'allunya de les meues mans,



son pare adora les meues victòries, però em mataria pels seus sentiments cap a la seua filla.



He conquistat regnes i matat reis, però no puc entrar en el cor de la meua senyora i mai puc



enfrontar-me al poder de son pare,



i tant en tant per que jo defenc a son pare.



Així que lliurement torne a la guerra,



ja que sent l'única vida que conec,



puc triomfar, com en el cor de la meua senyora no he pogut fer-ho

No hay comentarios:

Publicar un comentario